poniedziałek, 1 sierpnia 2016

4. Kiedy pada deszcz


  • Autor: Lisa De Jong
  • Tytuł: Kiedy pada deszcz
  • Liczba stron: 424 
  • Wydawnictwo: Filia 
  • Kategoria: Literatura obyczajowa, New adult
  • Wydanie: 22 czerwca 2016 





Kiedy kupywałam w ciemno tą książkę myślałam, że będzie ot taki zwykły romans. W opisie z tyłu okładki pisało jeszcze o dwóch chłopakach i już domyśliłam się trójkąta. I tu muszę powiedzieć, że byłam w DUŻYM BŁĘDZIE! Historia nie jest typowa a takiego trójkąta również brak. 

Historia zawarta w książce opowiada o Kate Alexander, której świat zawalił się po jednym z ognisk towarzyskich, odcina się od tego co wcześniej dla niej było ważne. Ufa tylko swojej mamie i przyjacielowi Beau. Jednak dwa lata po wydarzeniu, kiedy wszyscy z jej klasy wyjeżdżają na studia, ona zostaje i wraz z matką pracuje w knajpie. Pewnego dnia spotyka Ashera Hunta. Pomaga jej w zapomnieniu bólu. Jednak on też ma swoje sekrety dzięki którym życie bohaterki wywraca się do góry nogami.

Mam problem z bohaterką. W jednej chwili było mi jej bardzo szkoda. Przeżycia, które doświadczyła są naprawdę ciężkie.Dodatkowo tak naprawdę nie mogła się nikomu z nich zwierzyć bądź się nie miała odwagi. Jednak kiedy olewała albo raniła Beau nic innego mi nie przychodziło na usta jak tylko "co za egoistka". Natomiast od początku zakochałam się w Asherze. Fakt zachował się równie egoistycznie co bohaterka  jednak patrząc na zmiany jakie w niej dochodzą, wybaczam mu. Trzeba też zauważyć, że w nim również takie dochodzą.

Autorka w książce idealnie opisała wydarzenia tak aby czytelnika ogarnęły wszystkie emocje z nimi związane. Dzięki czemu nikt nie przechodzi koło niej obojętnie. Występuje tu przesłanie o tym, że po każdym złym wydarzeniu dzieje się też dobre nawet  bardzo kruche i ulotne. Jest w niej nacisk na takie uczucia jak miłość czy zaufanie z którymi bohaterowie powoli się przyswajają.  

Przyznam szczerze, że kiedy zabierałam się do tej książki nie sądziłam jaka ona jest. Chciałam przeczytać jakieś romansidło, które dawno czytałam aby się odprężyć i mieć mile spędzony wieczór. A jak się skończyło? Przez cały wieczór ryczałam jak bóbr  dzięki czemu rodzina w domu miała się z czego pośmiać.
Książka jest fantastyczna i mimo ilości stron czyta się ją jednym tchem. Polecam ją każdemu ale tylko wtedy gdy zaopatrzy się w pokaźną ilość chusteczek.

Moja ocena: 8/10 

1 komentarz: