sobota, 30 lipca 2016

3. Wayward Pines. Szum


  • Autor: Blake Crouch
  • Tytuł: Wayward Pines.Szum 
  • Liczba stron: 360
  • Wydawnictwo: Otwarte
  • Kategoria: thriller/sensacja/kryminał 
  • Wydanie: 21 maja 2014

Ethan Bruke przyjeżdża do miasteczka Wayward Pines w poszukiwaniu swoich kolegów ze służb specjalnych, którzy zaginęli w niewyjaśnionych okolicznościach. Sam również  w wyniku wypadku samochodowego musi tam zostać. Jednak od samego początku czuje, że z tym miejscem jest coś nie tak. 

Bardzo lubię kryminały więc w ciemno poszłam w tą książkę. Myślę, że nie był to zły wybór jednak jakiegoś szczególnego "wow" też nie było. Najbardziej podobał mi się ten tajemniczy klimat. W każdym miejscu jest tak aura. Każdy ma jakieś sekrety, przez co główny bohater czuje się zagubiony. No własnie a jaki jest główny bohater? Powiedziałabym ... nijaki. Oczywiście przystojny, zdeterminowany, kocha swoją rodzinę jednak jakoś nie przypadł mi do gustu. 
W książce występuje narrator trzecioosobowy i oprócz wydarzeń z życia Ethana są również Theresy, jego małżonki. Według mnie też jakoś nie specjalnie nie była barwną postacią. Kochała syna i męża ale się nie wyróżniała. Oprócz wydarzeń z miasteczka były wspomnienia bohatera z tortur, których doświadczył jako jeniec w Afganistanie.

Wydarzenia działy się bardzo dynamicznie, dzięki czemu książkę nie czyta się długo. Zakończenie może wydać się zaskoczeniem, ponieważ nie da się go przewidzieć. Osobiście miałam inne wyobrażenia wyjaśnienia. Jednak przeczuwałam kto za tym stoi. 

Książka nie jest zła. Mogłaby być trochę ciekawsza i postacie bardziej wyraziste. Chyba najbardziej zainteresowała mnie postać Beverly niestety była ona bardzo krótko. Może przekonam się do postaci, ponieważ jest to trylogia. Na pewno ją dokończę. Dodatkowo książka została zekranizowana i powstał serial " Miasteczko Wayward Pines", który mam chęć obejrzeć.  

Moja ocena: 5/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz