wtorek, 17 lipca 2018

84. Bad Boy's Girl


Autor: Blair Holden
Tytuł: Bad Boy's Girl
Cykl: Bad Boy's Girl
Wydawnictwo: Jaguar
Kategoria: Young Adult
Tłumaczenie: Iwona Wasilewska

Życie Tessy O'Connor nie jest usłane różami. Przez większość czasu była prześladowana przez Cola Stone'a. Natomiast kiedy ten wyjechał do szkoły wojskowej, uprzykrzaniem życia zajęła się jej była przyjaciółka Nicole. Kilka lat minęło i do miasta z powrotem powrócił Cole. Widząc, w jakiej sytuacji jest dziewczyna postanawia jej pomóc. Jednak to nie jest jedyny powód, dla którego chce się zbliżyć do Tessy. 

Pewnie część z was miała taką sytuacje, że przez określony czas nie miała co ze sobą zrobić, więc wzięła pierwszą lepszą książkę jaka wpadła w ręce, aby się nie nudzić. W moim przypadku było to "Bad Boy's Girl". Nie specjalnie interesowałam się fabułą, ale wiedziałam, że to będzie młodzieżówka, której okładkę można było zobaczyć na instagramie. No i wiedziałam o najważniejszym ... To powieść z wattpada. A ci, co czytają mojego bloga od dłuższego czasu wiedzą, że mój stosunek do dzieł z tamtej strony jest dosyć sceptyczny. No, ale człowiek znudzony wszystkiego się chwyta, a zwłaszcza ksiązkoholik 

Niestety, ale na wstępie muszę powiedzieć, że fabuła jest typowa dla dzieł z serwisu wattpad. Jestem świadoma tego, że na tej stronie znajdują się naprawdę dobre powieści, które mimo banalności, są świetnie napisane, jednak przypadek autorstwa Blair Holden nie należy do tej grupy. W tej książce znajdują się wszystkie elementy, których nie lubię w dziełach z tamtej strony, czyli zwykłe postacie, dziwaczne, mało prawdopodobne wydarzenia i nikomu niepotrzebne opisy codziennych czynności. Dodatkowo podczas czytania ma się wrażenie, że bohaterka nie myśli i nie robi nic bez drugiego bohatera. Cały wątek pomiędzy Tessie a Colem może i byłby realny i interesujący, gdyby został lepiej poprowadzony. No bo sami przyznajcie: chłopak gnębi przez większość życia dziewczynę, gdyż chciał tym pokazać, że jest w niej zakochany. Przyjeżdża po czterech latach, bo tęsknił za nią i w sumie dalej by wdrażał swój plan dziwnego okazywania uczuć, tylko dziewczyna przez ten czas z grubaski stała się szczupła i piękna. Więc skoro zaszła taka zmiana, trzeba zmienić metody! Troszkę płytki powód nie? No i jest też wątek z Nicole, byłej przyjaciółki Tessie, która z niewiadomych nikomu przyczyn z dnia na dzień postanowiła uprzykrzać jej życie. I to do takiego stopnia, że dziewczyna praktycznie nie może nigdzie wyjść bez jej wiedzy. To nie jest jedyny z wątków, w którym autorka chciała pokazać problemy nastolatka, jednak w każdym z nich poniosła ją trochę fantazja. Dla mnie wątki był trochę przerysowany. Momentami były po prostu nierealne i głupie. I naprawdę próbuję znaleźć jakiś plus co do fabuły, ale nie mogę. Niczym mnie nie zaskoczyła, a wręcz przeciwnie. 

Postacie również nie są zbyt ciekawe. Tessie jest płaska i myśli głównie o Colu, no może czasami zaprząta sobie myśli przyjaciółkami lub bratem. Chłopak natomiast miał wyjść na typowego bad boya, co to wszystko mu się powinno wybaczać. W moim odczuciu byli strasznie sztuczni i nie mieli żadnych innych cech charakteru, dzięki czemu odróżnialiby się od reszty. Podczas czytania strasznie kuło mnie w oczy to, że nikt z występujących postaci pod względem osobowości nie był pośrodku. No bo człowiek nie jest tylko dobry czy zły. W "Bad Boy's Girl" osoby zostały powrzucane tak naprawdę do dwóch worków: dobry i zły. Tyle że ci pozytywni to tylko ci, co mają przyjazne intencje względem główniej bohaterki. Reszta to podli ludzie, którzy nic nie robią, tylko uprzykrzają życie Tessie. Trudno jednak nie odnieść takiego wrażenia, bo w świecie stworzonym przez Holden ludzie to głównie egoiści myślący o własnych przyjemnościach. I takimi osobami są, chociażby rodzice głównej bohaterki, którzy wolą zostawić ją w cholerę i pojechać do kochanków.

Niestety w mojej ocenie nie jest to zbyt dobra książka. Bohaterowie zostali sztucznie wykreowani, a i wątki były często mało realne. Fakt, książka jest lekka i szybko się czyta, ale przez to nadaje się na okres, kiedy jest się kompletnie znudzonym. Jeśli jednak szukacie jakiej ciekawej młodzieżówki lub książki z wątkiem obyczajowym, to szukajcie dalej. Występuje zdecydowanie więcej pozycji z tych gatunków i są one o wiele lepsze.  

Moja ocena: 2/10

8 komentarzy:

  1. Kolejna negatywna recenzja tej książki, i jeszcze tak nisko oceniona! To upewniło mnie w tym, że nie przeczytam jej. Dziękuję za ostrzeżenie! :D

    Buziaczki i ja za to zapraszam Cię na recenzję książki zachwycającej <3
    http://sleepwithbook.blogspot.com/2018/07/spojna-caosc-zakonczona-zima-koloru.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że nie miałam tej książki w planach czytelniczych, aczkolwiek szkoda, że Ty się rozczarowałeś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale z tego co czytam nie mam czego żałować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i również książka mnie nie zaciekawiła. A jak czytam o książce, to raczej częściej widzę pozytywne opinie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro tak nisko oceniasz, to nie będę jej nigdzie szukała. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach ten cykl, ale widzę, że chyba sobie jeszcze poczeka na swoją kolej. Coraz mniej mnie do niego ciągnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo słaby cykl, a przede mną nadal trzecia część, na którą absolutnie nie mam ochoty ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale w po takiej recenzji widzę, że nie mam czego żałować,że jej nie znam :)

    OdpowiedzUsuń