środa, 20 lipca 2016

2. Bajki, które zdarzyły się naprawdę


  • Autor: Anna Moczulska
  • Tytuł: Bajki, które zdarzyły się naprawdę
  • Liczba stron: 320
  • Wydawnictwo: Znak Literanova
  • Kategoria: Literatura współczesna 
  • Wydanie: 24 sierpnia 2015 
Książka jest zbiorem opowiadań przedstawiających kobiety znane z kart historii jako postacie z bajek.

Bardzo lubię historię, a zwłaszcza taką, której nauczyciele nie opowiadają na lekcjach. Więc to była kwestia czasu kiedy książka zostanie przeze mnie przeczytana.  Niezbyt często zabieram się za polskich autorów jednak za tą pozycję sięgnęłam.

Książka została podzielona na pięć części: 
I.Kopciuszek
II. Śpiąca Królewna
III. Księżniczka na ziarnku grochu
IV. Piękna i Bestia
V. Królewna śnieżka
Zawarte w niej postacie są wysoko postawionymi kobietami nie tylko z Polski(np.Anna Jagiellonka), ale i z całej Europy(np. Maria I Tudor czy Joanna Szalona). O wielu z nich usłyszałam po raz pierwszy i ich historie bardzo mi się spodobały. 
Autorka piszę dosyć luźnym stylem co nie jest ciężkie dla czytelnika.Czytałam ją dość szybko i z wielkim zaciekawieniem. Bardzo podobało mi się dodanie zdjęć i portretów opisywanych. Dzięki temu mogłam po każdej przeczytanej historii sprawdzać czy moje wyobrażenia wyglądu są choć trochę podobne. 

Książka jest w twardej okładce z  bardzo ładnym (według mnie) obrazkiem kobiety księżniczki. 

Według mnie jest to bardzo fajna książka. Inne spojrzenie na historię kobiet z  różnych epok. 
Moja ocena: 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz