środa, 1 sierpnia 2018

86. The Foxhole Court - Book Tour


Autor: Nora Sakavic
Tytuł: The Foxhole Court
Seria: All for the Game #1
Wydawnictwo: Wydawnictwo NieZwykłe
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Tłumaczenie: Beata Wierzejewska

Neil Josten jest zapalonym graczem w Exy. Dlatego też podpisał kontrakt z drużyną Uniwersytetu Stanowego Palmetto. Problem w tym, że jego ojcem jest groźny przestępca, którego nazywano Rzeźnik, a chłopak ciągle ucieka przed nim. Decyzja Neila jest bardzo niebezpieczna, zwłaszcza że drużyna jest znana mediom. Kłamstwami i tajemnicami chłopak stara się panować nad sytuacją, jednak w grupie znajduje się ktoś z jego przeszłości.  

O książce "The Foxhole Court" słyszałam już jakiś czas temu, zanim została wydana w Polsce. Miała ona pozytywne recenzje, więc nie ukrywam, wyczekiwałam tej książki w polskim tłumaczeniu. W końcu się wyczekałam i dzięki book tourowi zorganizowanemu przez  Adventure in the library oraz Redgirl book mogłam ją przeczytać. Przyznam, że miałam co do niej pewne oczekiwania i pod tym względem był to wyjątek, bo zazwyczaj sceptycznie podchodzę do książek, które są przez wszystkich pozytywnie oceniane. Przeważnie w takich przypadkach czułam rozczarowanie i nie rozumiałam fenomenu danego dzieła. Czy tak jest tym razem?  


Fabuła "The Foxhole Court" skupia się na życiu i działaniach Neila Jostena w czasie jego pobytu w drużynie Palmetto. Można by powiedzieć, że wątki związane z tajemnicami chłopaka oraz te, w których grupa gra w Exy będą bardzo ekscytujące i nie pozwoli oderwać się od książki. Tym bardziej że samo Exy zostało wymyślone na rzecz książki i wszystko się wokół niego obraca. Niestety, ale w moim odczuciu tak nie było. Praktycznie przez ¾ utworu wszystko się ciągnęło bez żadnej akcji.  Dreszczyk emocji związany z ucieczkami chłopaka tak szybko zniknął, jak się pojawił. Co prawda ukazywały się przez ten czas elementy nielegalnego świata, ale po opisie spodziewałam się czegoś mocniejszego. Jednakże w ostatnich rozdziałach wszystko to na co czekałam, zostało przedstawione. Pojawia się mecz oraz to, czego obawiają się postacie przez całą książkę. Problem w tym, że dla mnie to było trochę za późno. Fabuła, która jest związana ze sportem i przestępczością nie powinna być skupiona jedynie na rozmyślaniach głównego bohatera. Nie mam też nic do książek, których wątki idą w wolnym tempie tyle, że tutaj są one wręcz męczące.  

Gratulacje należą się autorce za wymyślenie sportu, jakim jest Exy. Pomysł na połączenie lacrosse i hokeja jest zdecydowanie intrygujący. Sama książka ma wiele opisów, które jak już wspomniałam były dla mnie męczące. Nora Sakavic zastosowała narracje trzecioosobową, co było słuszne, zważywszy na ilość postaci oraz ich barwne osobowości. Całość czytało mi się tak pośrodku. Za sobą miałam już bardziej meczące pozycje, ale ta nie była też rewelacyjna.  

Trudno było mi pisać tę recenzję, bo z jednej strony podobał mi się pomysł na fabułę, jednak przez brak akcji, książka w moich oczach wiele straciła. Nie uważam, aby to była tragiczna pozycja, lecz do najlepszych, jakie czytałam w tym roku, również nie należy. Zachęcam was jednak abyście po nią sięgnęli, chociażby dlatego, że być może wam bardziej przypadnie do gustu. Ja najprawdopodobniej przy wydaniu następnej części, będę ją czytać. Jestem ciekawa, co będzie dalej z Lisami oraz czy autorka poprawiła akcje tej serii.  

Moja ocena: 5,5/10

2 komentarze:

  1. Zupełnie mnie ta książka nie kusi.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka ma coś w sobie, dzięki czemu mi się podobała :D Jestem ciekawa drugiej części :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń