piątek, 30 marca 2018

70. ABBA- Historia supergrupy




Autor: Carl Magnus Palm
Tytuł: ABBA- Historia supergrupy
Liczba stron: 488
Wydawnictwo: Rebis
Kategoria: Biografia

Od jakiegoś czasu bardzo zafascynowałam się historią ABBY oraz jej piosenkami. Z początku zaczęło się od playlisty na Spotify, lecz poszło to dalej. Byłam ciekawa jak powstawała supergrupa i co spowodowało, że się rozłączyła. Informacje z Internetu były dla mnie za mało szczegółowe, a więc nic dziwnego, że pewnego dnia do moich rąk trafiło grube tomiszcze z biografią zespołu.  


"ABBA- Historia supergrupy" to książka, która przedstawia historię członków zespołu od samego początku istnienia do 2013 roku.  Od informacji o narodzinach i dzieciństwie Agnethy, Björna, Bennego i Ann-Fridy, po początki artystyczne, stworzenie ABBY i jej zakończenie. Poza tym autor poświęcił rozdział także innym postaciom, jak chociażby Stikkanowi Andersonowi, szefowi wytwórni oraz managerowiPokazało to, że za sukces grupy nie jest odpowiedzialna tylko znana wszystkim czwórka. Naturalnie opisano również sytuacje związane z życiem prywatnym muzyków. Jednak ich jest zdecydowanie mniej. Autor głównie skupił się na opisaniu kariery ABBY. Ma to swoje plusy i minusy. Z jednej strony można się dowiedzieć jak naprawdę wyglądało dążenie do sławy przez całą ekipęDodatkowo pokazano, że kariera każdego członka nie była usłana różami oraz nie było w niej ciągłych sukcesów. Dzięki temu poznałam przemysł muzyczny z całkiem innej strony. Jednak mimo wszystko zabrakło mi kilka drobnostek z życia prywatnego, jak chociażby relacje rodzinne tych dwóch byłych już małżeństwAczkolwiek rozdział poświęcony ojcu Ann-Frid Lyngstad jest tym, co oczekiwałam i z pojawienia się go jestem bardzo zadowolona. 


Styl pana Palma również jest zadawalający. W bardzo rzetelny i prosty sposób przedstawił historię ABBY. Mimo ilościowej treści nie zanudziłam się, tylko z ciekawością przewracałam kolejne strony. Dodatkowym atutem są załączone zdjęcia. Idealnie obrazują to, o czym wspomniał wcześniej autor. Samo wydanie jest bardzo interesujące. Książka jest w twardej, czarnej oprawie wraz z obwolutą zawierającą twarze członków ABBY. Całość wygląda bardzo ładnie. 




W moim odczuciu to bardzo dobra biografia.  Zawiera wiele informacji o tworzeniu zespołu oraz jak przebiegała jego kariera. Myślę, że jest to gratka dla miłośników ABBY. Jednak sami zainteresowani historią super grupy również będą usatysfakcjonowani. Książka jest zdecydowanie do polecenia!  

Moja ocena: 7,5/10



5 komentarzy:

  1. Super, że Ci się podobała! Może kiedyś ja też zabiorę się za biografię Abby, ale to nie w najbliższym czasie, ponieważ nie za bardzo lubię ten gatunek :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem komu polecę tę książkę., :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie książka dla mnie, bo nie lubię zbytnio Abby, aczkolwiek znam kilka osób, które lubią ten zespół :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za biografiami :)
    Http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej książce, ale jeżeli to biografia to tak średnio, nie lubię takiego rodzaju książek.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/przedpremierowo-nie-wszystko-stracone.html

    OdpowiedzUsuń